Dlaczego tak trudno sprzedawać?

Podczas szkoleń spotykamy się handlowcami różnych branż, oferujących różnorodne produkty i usługi. Większość z nich zwraca uwagę, iż sprzedaje się coraz ciężej, niż jeszcze parę lat temu.

Powodu tego problemu możemy nie musimy szukać daleko. Jest nim współczesny świat, w którym przyszło nam żyć. Żyjemy bowiem w świecie, w którym liczba komunikatów marketingowych, które mają na nas oddziaływać zwiększa się nieustannie. Mamy do wyboru więcej opcji – przykładowo zakup telefonu komórkowego to nie tylko wybór odpowiedniej sieci komórkowej (wszystkie zdają się być takie same), ale wybór aparatu z setek opcji „za złotówkę”.

Także narzędzia marketingowe stają się coraz bardziej wyrafinowane i zaawansowane – nie tylko od strony technicznej. Korzystają one z zaawansowanej wiedzy z zakresu psychologii sprzedaży i funkcjonowania naszego umysłu.

Prowadzi to wielu konsekwencji, które kształtują proces sprzedaży.

Po pierwsze handlowcy muszą pamiętać, iż ludzie mają mniej wolnej uwagi, która mogą poświęcić prezentacji naszej oferty. Mnogość produktów, usług, przekazów marketingowych powoduje, iż nie możemy liczyć na taką samą uwagę jak kiedyś. Nawet jeśli potrzebują naszego produktu, to na pewno mamy znaczącą konkurencję, która również walczy o zajęcie miejsca w głowie naszych klientów.

Po drugie konsumenci stali się bardziej odporni na narzędzia marketingowe, w tym szczególnie reklamę. Niektórzy marketerzy sądzą, że przypomina to po części proces uzależnienia od narkotyków, gdzie dana dawka przestaje „kręcić” i trzeba ją zwiększyć. Niestety w marketingu tak to nie działa – większe ogłoszenie w prasie niekoniecznie musi robić większe wrażenie.

Po trzecie żyjemy w czasach spadku zaufania – nie tylko do instytucji, ale także i do siebie nawzajem. To, co kiedyś było pewne – pewnym obecnie już nie jest. Dlatego kupujący mają wątpliwości czy dany produkt spełni ich oczekiwania i czy jest rzeczywiście tym, czym w reklamie się obiecuje, że jest.

I w końcu wybór – szeroki wybór wbrew logice wcale nie ułatwia decyzji zakupowej. Podejmowanie zaś samej decyzji jest męczące dla naszego umysłu. Zbyt szeroki wybór może powodować paraliż decyzyjny, a jego konsekwencją może być brak jakiegokolwiek wyboru i rezygnacja z transakcji.

Tym samym konieczne jest stworzenie nowego systemu operacyjnego sprzedaży, który będzie oparty o najnowsze zdobycze neuropsychologii i często aktualizowalny jak baza wirusów w programie antywirusowym. Znajomość nowoczesnej psychologii sprzedaży opartej o najnowszą wiedzę z zakresu funkcjonowania naszego umysłu, a z drugiej strony opierającą się o rzeczywiste doświadczenia handlowców daje szansę na osiągnięcie sukcesu w sprzedaży.

Takimi zasadami kierujemy się tworząc nasze programy szkoleniowe – najnowsza, niekoniecznie jeszcze powszechnienie znana widza oraz praktyka zawodowa. Nasi trenerzy nie tylko zdobywają wiedzę z własnych dziedzin, ale nade wszystko są w nich praktykami. Zapraszamy na nasze szkolenia.

Opublikowano: 2012-05-10
Tagi: biznes, szkolenia, sprzedaż
Kategorie: Szkolenia




Poznaj nas


Bartbo Sp. z o.o.
Butryny 100
10-687 Olsztyn
tel. 89 513 32 82
bartbo@bartbo.pl

Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-18:00