Blog

Dlaczego tak trudno sprzedawać?

Podczas szkoleń spotykamy się handlowcami różnych branż, oferujących różnorodne produkty i usługi. Większość z nich zwraca uwagę, iż sprzedaje się coraz ciężej, niż jeszcze parę lat temu. Powodu tego problemu możemy nie musimy szukać daleko. Jest nim współczesny świat, w którym przyszło nam żyć. Żyjemy bowiem w świecie, w którym liczba komunikatów marketingowych, które mają na nas oddziaływać zwiększa się nieustannie. Mamy do wyboru więcej opcji – przykładowo zakup telefonu komórkowego to nie tylko wybór odpowiedniej sieci komórkowej (wszystkie zdają się być takie same), ale wybór aparatu z setek opcji „za złotówkę”.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-05-10
Tagi: biznes, szkolenia, sprzedaż
Kategorie: Szkolenia

Wyzwania najstarszego zawodu świata

Antropologowie stwierdziliby pewnie, iż najstarszym zawodem świata jest myśliwy. Możemy jednak się zgodzić, iż sprzedawca należy do tej czołówki. Wymiana towarów i usług była jednym z podstawowych aspektów naszego pokojowego współistnienia z innymi.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-03-13
Tagi: biznes, sprzedaż
Kategorie: Szkolenia

Motywacja 2.0

W modelu 1.0 motywujący zakładał, iż skoro pracodawca zaspokaja podstawowe potrzeby pracowników, to będzie to dostateczna motywacja do pracy. Czyli płaćmy minimalną krajową bo taki mam rynek pracy – na pewno znajdą się tacy, którzy będą chcieli na tych warunkach pracować. Kolejnym wariant motywacji jest związany z warunkowaniem instrumentalnym, opisanym przez B. F. Skinnera. Uważał on, iż za zachowania człowieka jest odpowiedzialne jego zewnętrzne środowisko, a nie jego wewnętrzne potrzeby. I tak powstały modele motywacji ogólnie określane mianem „kija i marchewki”.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-03-6
Tagi: biznes, szkolenia, zarządzanie, motywacja
Kategorie: Szkolenia

Co z tą motywacją?

Czas tak zwanego kryzysu to przede wszystkim czas testu dla organizacji oraz jej menadżerów i pracowników. Zastanów się przez chwilę, co czujesz myśląc o swojej pracy? Entuzjazm? Lek? Niepewność? Wyzwania? Zapał? Wątpliwości? To tylko niektóre z odpowiedzi, które udzielają uczestnicy naszych szkoleń, będący pracownikami wiodących organizacji gospodarczych, które skorzystały z naszych szkoleń.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-02-21
Tagi: biznes, zarządzanie, zespół, motywacja
Kategorie: Szkolenia

Czy trudniej szkolić menadżerów?

Skuteczne szkolenie powinno być nastawione na doskonalenie osobowości uczestnika. Dzieje się to między innymi dzięki interakcjom z innymi uczestnikami – czyli dzięki uzyskiwaniu tak zwanego feedback’u – informacji zwrotnej. Jeśli feedback jest przekazywany właściwie to umożliwia zmianę myślenia, refleksję dotychczasowym postepowaniem, zmianę automatycznych reakcji na bodźce oraz wykształcenie i stosowanie nowych sposobów reakcji. Rozwój jakichkolwiek kompetencji czy umiejętności zależy od naturalnych predyspozycji, motywacji do doskonalenia siebie, otwartości na informację z otoczenia (feedback), a także z chęci skorzystania z pomocy trenera, wykładowcy, nauczyciela.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-02-14
Tagi: biznes, szkolenia, lider
Kategorie: Szkolenia

Jakie błędy popełniają pracodawcy podczas rekrutacji?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą - tą zasadą kierują się firmy także w stosunku do rekrutowanych pracowników. Oczywistością się wydają,iż tak jak kandydat chce się "dobrze sprzedać" pracodawcy, także pracodawca będzie kreował swój wizerunek, tak aby złapać najlepszych pracowników. Niestety sporo organizacji wyznaje w praktyce zasadę jednego z liderów biznesu - "mądrość obiecać, głupota dać". I chyba jest to jeden z najbardziej powszechnych błędów - podczas zatrudniania są składane obietnice, które nie zostaną dotrzymane, pomimo spełnienia warunków ze strony pracownika. Przykładem niech będzie firma z branży dystrybucji materiałów budowlanych, której właściciel umówił się z członkami zarządu na premię roczną, która miała stanowić pewien określony procent wypracowanego zysku rocznego - zysk został osiągnięty, ale właściciel premii nie wypłacił.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-01-31
Tagi: biznes, doradztwo, zespół, lider
Kategorie: Szkolenia

Szkolenie niejedno ma imię

Już Galileusz uważał, iż innych nie można niczego nauczyć, możemy tylko pomóc odkryć wiedzę. Szkolenia są jednym z najważniejszych procesów zachodzących w organizacji i jako takie zasługują na najwyższą uwagę. Ponieważ szkolenia nie są najtańszym rozwiązaniem, warto przeanalizować czy jest to najlepsza metoda rozwiązywania problemów czy pokonywania aktualnych wyzwań. Planowanie szkoleń powinniśmy zacząć od rozpoznania, które odpowie jakie sposoby zdobywania wiedzy i umiejętności są odpowiednie dla pracowników. Kolejnym krokiem jest dopasowanie właściwych metod.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-01-10
Tagi: biznes, doradztwo, szkolenia, zarządzanie, lider
Kategorie: Szkolenia

Dlaczego wartościowi pracownicy odchodzą z organizacji?

Badania wykazują, iż 90% powodów odejść podawanych przez pracowników nie dotyczy finansów. Jednym z ważniejszych powodów okazuje się rozczarowanie z zakresu obowiązków w stosunku do oczekiwań, czy tez złożonych obietnic. Pracodawcy starają się "złapać w sieć" najlepszych pracowników, nierzadko obiecując profity wynikające z pracy dla danej organizacji, o których wiedzą, iż są nierealne. Jeżeli zatrudniamy kogoś na stanowisku kierowniczym, wymagając od niego doświadczenia w zarządzaniu znacznym dużym zespołem pracowników, a potem okazuje się, iż pracownika zostaje kierownikiem własnego biurka - może to rodzić rozgoryczenie i poczucie oszustwa.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-01-3
Tagi: biznes, szkolenia, zarządzanie, zespół, lider
Kategorie: Szkolenia

1 2



Poznaj nas


Bartbo Sp. z o.o.
Butryny 100
10-687 Olsztyn
tel. 89 513 32 82
bartbo@bartbo.pl

Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-18:00