Blog

Jakie są fundamenty nowoczesnego przywództwa?

Kluczową kompetencją menedżerską, bez której nie ma mowy o odniesieniu sukcesu w jakiejkolwiek organizacji, jest umiejętność przewodzenia ludziom, umiejętność bycia liderem. Wyłączyć z tej zasady możemy wszelkiej maści urzędy, w której autorytet formalny szefa i jego władza są wystarczające, aby gonić ludzi do pracy. Możemy zatem wskazać fundamentalne zasady kierowania ludźmi. 

czytaj dalej »

Opublikowano: 2013-04-8
Tagi: lider
Kategorie: Szkolenia

Jak delegujesz?

Z zarządzaniem nieodłącznie wiąże się zjawisko delegowania polegające na tym, iż przełożony przekazuje cześć swoich uprawnień swoim podwładnym w celu wykonania określonych, zleconych zadań. Literatura opisuje paradoks delegowania – kierownik oddaje to, co chciałby zachować (władzę), a zachowuje to, co chciałby oddać (odpowiedzialność). H. Sherman wyróżnił dziewięć poziomów delegowania.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-06-12
Tagi: komunikacja, zarządzanie, lider
Kategorie: Szkolenia

Motywacja 1.0

Gro pracodawców dalej uznaje tak zwaną piramidę potrzeb A. Maslowa jako podstawę konstruowania systemów motywacyjnych. Jak pamiętamy ten wybitny uczony wyszczególnił pięć grup potrzeb, które ułożył hierarchicznie. Były to potrzeby fizyczne, bezpieczeństwa, przynależności, potrzeby szacunku i uznania oraz samorealizacji. Dodatkowo twierdził, iż potrzeby wyższego rzędu mogą być zaspokojone po zaspokojeniu potrzeb rzędu niższego. Mówiąc innymi słowy – jeśli moje potrzeby biologiczne są zaspokojone zaczynam szukać spełnienia kolejnych w hierarchii – potrzeb bezpieczeństwa. I tak wspinam się po drabince potrzeb, aż dojdę do samorealizacji.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-02-28
Tagi: zarządzanie, lider, motywacja
Kategorie: Szkolenia

Czy trudniej szkolić menadżerów?

Skuteczne szkolenie powinno być nastawione na doskonalenie osobowości uczestnika. Dzieje się to między innymi dzięki interakcjom z innymi uczestnikami – czyli dzięki uzyskiwaniu tak zwanego feedback’u – informacji zwrotnej. Jeśli feedback jest przekazywany właściwie to umożliwia zmianę myślenia, refleksję dotychczasowym postepowaniem, zmianę automatycznych reakcji na bodźce oraz wykształcenie i stosowanie nowych sposobów reakcji. Rozwój jakichkolwiek kompetencji czy umiejętności zależy od naturalnych predyspozycji, motywacji do doskonalenia siebie, otwartości na informację z otoczenia (feedback), a także z chęci skorzystania z pomocy trenera, wykładowcy, nauczyciela.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-02-14
Tagi: biznes, szkolenia, lider
Kategorie: Szkolenia

Jakie błędy popełniają pracodawcy podczas rekrutacji?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą - tą zasadą kierują się firmy także w stosunku do rekrutowanych pracowników. Oczywistością się wydają,iż tak jak kandydat chce się "dobrze sprzedać" pracodawcy, także pracodawca będzie kreował swój wizerunek, tak aby złapać najlepszych pracowników. Niestety sporo organizacji wyznaje w praktyce zasadę jednego z liderów biznesu - "mądrość obiecać, głupota dać". I chyba jest to jeden z najbardziej powszechnych błędów - podczas zatrudniania są składane obietnice, które nie zostaną dotrzymane, pomimo spełnienia warunków ze strony pracownika. Przykładem niech będzie firma z branży dystrybucji materiałów budowlanych, której właściciel umówił się z członkami zarządu na premię roczną, która miała stanowić pewien określony procent wypracowanego zysku rocznego - zysk został osiągnięty, ale właściciel premii nie wypłacił.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-01-31
Tagi: biznes, doradztwo, zespół, lider
Kategorie: Szkolenia

Szkolenie niejedno ma imię

Już Galileusz uważał, iż innych nie można niczego nauczyć, możemy tylko pomóc odkryć wiedzę. Szkolenia są jednym z najważniejszych procesów zachodzących w organizacji i jako takie zasługują na najwyższą uwagę. Ponieważ szkolenia nie są najtańszym rozwiązaniem, warto przeanalizować czy jest to najlepsza metoda rozwiązywania problemów czy pokonywania aktualnych wyzwań. Planowanie szkoleń powinniśmy zacząć od rozpoznania, które odpowie jakie sposoby zdobywania wiedzy i umiejętności są odpowiednie dla pracowników. Kolejnym krokiem jest dopasowanie właściwych metod.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-01-10
Tagi: biznes, doradztwo, szkolenia, zarządzanie, lider
Kategorie: Szkolenia

Dlaczego wartościowi pracownicy odchodzą z organizacji?

Badania wykazują, iż 90% powodów odejść podawanych przez pracowników nie dotyczy finansów. Jednym z ważniejszych powodów okazuje się rozczarowanie z zakresu obowiązków w stosunku do oczekiwań, czy tez złożonych obietnic. Pracodawcy starają się "złapać w sieć" najlepszych pracowników, nierzadko obiecując profity wynikające z pracy dla danej organizacji, o których wiedzą, iż są nierealne. Jeżeli zatrudniamy kogoś na stanowisku kierowniczym, wymagając od niego doświadczenia w zarządzaniu znacznym dużym zespołem pracowników, a potem okazuje się, iż pracownika zostaje kierownikiem własnego biurka - może to rodzić rozgoryczenie i poczucie oszustwa.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2012-01-3
Tagi: biznes, szkolenia, zarządzanie, zespół, lider
Kategorie: Szkolenia

Błędy stroju wizytowego

Za długie nogawki spodni oraz rękawów marynarki

Odzież w nieodpowiednim rozmiarze to błąd. Dobrze skrojony garnitur pomaga uwydatnić atuty sylwetki, a także ukryć jej niedoskonałości - dodać kilka centymetrów oraz odejmie zbędne kilogramy

czytaj dalej »

Opublikowano: 2011-12-30
Tagi: biznes, lider
Kategorie: Szkolenia

Ubiór jako element autoprezentacji

Standardowym ubiorem biznesowym mężczyzny jest garnitur. I choć kolejna stara prawda mówi, iż "garnitur najlepiej leży w trzecim pokoleniu" to warto świadomie wykorzystywać to podstawowe narzędzie budowania wizerunku. Garnitur swobodnie możemy porównać do koncertu orkiestry - fałsz jednego z instrumentów zepsuje przyjemność słuchania. A zatem na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?

czytaj dalej »

Opublikowano: 2011-12-27
Tagi: doradztwo, lider
Kategorie: Szkolenia

Inteligencja emocjonalna

Inteligencja emocjonalna wydaje się być tym czynnikiem sprawczym, który ma decydujące znaczenie w odnoszeniu przez nas sukcesów w życiu.W przeciwieństwie do inteligencji kognitywnej, która nie zmienia się przez całe życie - inteligencję emocjonalną możemy rozwijać, stając się lepszymi każdego dnia. Składają się na nią cztery umiejętności.

czytaj dalej »

Opublikowano: 2011-12-9
Tagi: coaching, szkolenia, lider
Kategorie: Szkolenia

1 2



Poznaj nas


Bartbo Sp. z o.o.
Butryny 100
10-687 Olsztyn
tel. 89 513 32 82
bartbo@bartbo.pl

Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-18:00