Barierki ochronne – tu zaczyna się event.
Każda impreza, a w szczególności ta, która została zgłoszona jako masowa, jest zbudowana w dużej mierze z płotków, barierek ochronnych. Przed sceną, dla bezpieczeństwa uczestników, powinny się pojawić specjalne ciężkie barierki ochronne. Dzięki nim, publiczność bawi się, tańczy i skacze, bez obawy, że stanie się coś złego. Zupełnie innym ogrodzeniem, oddziela się teren imprezy masowej, od reszty przestrzeni. Lekkie barierki, łączone w długi ciąg, nie zajmują dużo miejsca, są bardzo łatwe w montażu, a przy tym, nie zasłaniają widoku, osobom, które postanowiły bawić się w większej odległości od sceny. Powstrzymają każdego spacerowicza przed przypadkowym wejściem do strefy zamkniętej.
Ostatni rodzaj przeszkody, to lekkie, ale wysokie ogrodzenie modułowe, które może spełniać kilka zadań. Może odgrodzić teren imprezy, ale po zawieszeniu na niej bannerów reklamowych, stanie się także lekką ścianką, sprawi, że nikt postronny, nie zobaczy co znajduje się po drugiej stronie. Taka wysoka barierka, montowana jest na betonowych podstawkach, które można ustawić właściwie na każdym podłożu. Dzięki temu, nawet na środku łąki można ustawić płot. Jaka będzie wysokość takiego ogrodzenia? Nawet dwa metry.
Wynajem, czy wykonanie we własnym zakresie?
Jeśli chcesz otoczyć wysokim płotem posesję, na której organizujesz cykliczne imprezy, to bardzo proszę, zrób to sam – Adam Słodowy będzie dumny. Kilkadziesiąt drewnianych słupków i siatka ogrodzeniowa z marketu budowlanego, to wszystko czego potrzebujesz. Lecz jeśli jesteś organizatorem eventów, które trwają tylko kilka godzin, lub kilka dni, pomyśl o profesjonalnych barierkach ochronnych. Wykonane w fabryce, na pewno sprawdzą się lepiej, niż zespawane ze sobą w garażu metalowe rury. W wielu aspektach branży eventowej, nie warto oszczędzać. Tym bardziej, że wypożyczenie barierek ochronnych nie powinno zrujnować Twojego budżetu.
Ochroniarz za płotem
Współpraca z profesjonalną agencją ochrony, to jedno z podstawowych zadań każdego organizatora eventów. Identyfikacja zagrożeń, przygotowanie wyjść ewakuacyjnych, punktu medycznego – jest co robić. Ponadto, pracownicy firmy ochraniającej event, są jego wizytówką. To oni jako pierwsi witają gości przy wejściu, stoją w pobliżu sceny, na którą wszyscy patrzą, a na koniec dbają o bezpieczeństwo osób wychodzących. Tam gdzie brakuje ochroniarzy, zaczynają się schody. Za każdym razem, gdy ktoś niepowołany będzie chciał wejść na scenę, ktoś będzie musiał go powstrzymać. Sama barierka ochronna nie powstrzyma intruza. Zabezpieczenia techniczne, nawet najlepiej wykonane, są tylko narzędziem w rękach profesjonalistów.
Przenośna przychodnia
Ratownicy medyczni to jedyne osoby, które powinny nudzić się przez cały czas trwania eventu. Ich obecność jest bardzo ważna, nawet na najprostszych imprezach. Wszędzie tam gdzie jest ruch, bieganie, skakanie, może zdarzyć się wypadek, a wtedy pomoc profesjonalisty będzie nieodzowna. Ratownicy mogą też być kolejną ciekawostką, zwłaszcza gdy przywiozą ze sobą fantoma do nauki pierwszej pomocy. Ale nawet bez niego są w stanie odpowiedzieć na każde pytanie związane z naszym bezpieczeństwem, oraz jak o to bezpieczeństwo dbać.
Strażak sam zgasi
Podczas imprez, gdzie pojawia się jest ogień, lub np. organizowane są wyścigi samochodowe, warto mieć pod ręką eksperta, który wie jak szybko opanować ogień, lub wydobyć zakleszczonego kierowcę. Na festynach i piknikach taką rolę mogą pełnić ochotnicy z pobliskiej remizy. Wielki czerwony samochód, będzie też dodatkową atrakcją zwłaszcza dla najmłodszych. A jeśli wcześniej przygotuje się wszystkie potrzebne elementy, strażacy zorganizują pokaz swoich umiejętności – sami coś podpalą i sami to zgaszą.
Kaski, kapoki, ubezpieczenie
Za każdym razem, podczas przygotowań do imprezy pojawiają się pytania o środki bezpieczeństwa i oczywiście o ubezpieczenie. To ostatnie jest niezbędne do prowadzenia jakiejkolwiek profesjonalnej działalności eventowej, ale czasami, imprezy o podwyższonym ryzyku są dodatkowo ubezpieczane. Wszystko to, co sprawia, że w trakcie wydarzenia jesteśmy bardziej bezpieczni, jest oczywiście mile widziane. Nad wodą będą to kamizelki ratunkowe, oraz ratownik na motorówce. Podczas wyprawy offroadowej na quadach, kaski i kamizelki odblaskowe. W trakcie gry paintballowej niezbędne są maski. Wszystko to sprawi, że uczestnicy zabawy, będą z uśmiechem wspominać swój event.
Dzieci na evencie, czyli chronimy to co najcenniejsze
Do piknikowych atrakcji plenerowych dodaj dzieci, a otrzymasz idealną mieszankę rozrywkową. Nie oszukujmy się, to głównie z myślą o nich powstają są takie imprezy. To dla ich radości powstają pneumatyczne zjeżdżalnie, karuzele i inne zabawki. Jednak piknik to nie zabawa w domu, a teren eventu to nie ogród. Potrzeba szczególnej uwagi i ludzi potrafiących przewidywać niebezpieczeństwa, aby wszystko przebiegało sprawnie i bez kontuzji. Uważni instruktorzy i animatorzy dziecięcych zabaw, od pierwszej chwili wiedzą, czy dana sytuacja jest potencjalnie niebezpieczna. Na pierwszy rzut oka potrafią wskazać, który z małych urwisów, swoim niebezpiecznym zachowaniem, może doprowadzić do urazów i kontuzji u innych dzieci.
Planując pikniki oraz podobne imprezy plenerowe, warto też zaprosić specjalistów od dziecięcych animacji. Chodzi tu nie tylko o popularne „malowanie buziek”, lecz o sposób w jaki dzieci bawią się w strefie animacji. Każda aktywność pozwalająca się twórczo wyszaleć powinna być mile widziana. A jeśli przy okazji, najmłodsi będą mogli wziąć udział w konkursach z nagrodami, mamy już wszystko czego dzieci potrzebują do szczęścia.
Ciężka praca, czyli kto to wszystko ustawi?
Jeśli szukasz firmy, która zaplanuje za Ciebie cały event, zarówno od strony zabezpieczeń, jak i atrakcji, szukaj wśród podmiotów, które mają już jakieś doświadczenie. Nie daj się skusić obietnicami bezproblemowej współpracy, pytaj o referencje i dotychczasowe realizacje. Poznaj osobiście ludzi, którzy będą tworzyli Twoją imprezę. Tylko w ten sposób można się dobrze zrozumieć i poznać swoje potrzeby. Zapytaj ich o wszystko czego nie wiesz, lub nie rozumiesz, pamiętaj to oni są fachowcami, nie Ty. Na pewno znają większość odpowiedzi. Omów z nimi kwestie najważniejsze, czyli ceny netto i brutto – w ten sposób unikniesz rozczarowań na kolejnych etapach realizacji. Prawdziwi zawodowcy nie boja się rozmawiać o tym dlaczego wycenili swoja usługę na taką, a nie inną kwotę.
Ciesz się swoim bezpiecznym eventem
Jak widać, aby w dniu realizacji, spokojnie obserwować bawiących się ludzi, trzeba pomyśleć o bardzo wielu elementach. Ale na pewno warto to zrobić z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli lubisz organizować wydarzenia o których mówi się przez lata, tylko w pozytywnym kontekście, na pewno świetnie to rozumiesz.